...meniti di bumi Allah...: susahnya mengucapkan selamat tinggal kepada kenangan...

Tuesday, July 21, 2009

susahnya mengucapkan selamat tinggal kepada kenangan...

salam wbt...entry kali ni rase cam syahdu lak...actually yesterday was my bad day...i got headache mikirkan kan pasal rumah peninggalan arwah ayah...hasrat di hati teringin memiliki rumah kenangan tersebut namun apa kan daya Tuhan lebih mengetahui apa yg lebih baik utk aku...moga Allah mencucuri rahmat ke atas roh arwah ayah Hj Mokhtar b Hj Abd Hamid...alfatihah...amin...
at last i got the conclusion...i need to let it go...kita merancang tuhan juga merancang tapi perancangan tuhan melebihi segalaNya...ya allah ya tuhanku jadikan lah aku ini hambaMu yg sabar menghadapi segala ujianMu...jadikan lah hatiku mampu untuk menanggung ujian yg kau berikan...hanya engkau tempat aku mengadu...hanya engkau tempat aku berserah akan segalanya...semoga tuhan mentakdirkan yg lebih baik dari ini untuk aku...
tinggal lah intan tinggal lah kenangan...walaupun tidak lagi bersama rumah tersebut dia ttp dihatiku...dia ttp ayah yg aku sanjung...berat sungguh utk aku membuat keputusan yg pada awalnya aku menolak habis2an...tp akhirnya...sudah kucuba sudah kuikhtiar sedaya mungkin...
bapak...ingat lagi waktu akak ckp harta bukan segalanya utk kebahagian kita...luangkan lah masa utk akak...i need u more that the properties...and as usual he always reply me "kak...bapak cari ini untuk anak2 bapak juga"...and now its not belong to us anyway...x apelah kan bapak...u still deep in my heart...thanks to u...the efforts that u show us...really make me proud of u...thanks again...May Allah bless u there...
umi...akak mohon maaf tidak dapat pertahankan ape yg umi mahukan...kita belajarlah dari kesilapan...harta dunia tidak menjanjikan apa2 kelak...harta akhirat anak2 umi ini sahaja yg menjanjikan kedudukan kita di sana Insyaallah...semoga keluarga kita diberkati Allah...jgn lah umi risau...selagi hayat akak ada...selagi ditakdirkan Tuhan...selagi diizinkan Dia...i wont let u alone...i will take care of u...ya Allah ya tuhanku...janganlah kau jadikan aku anak yang melupakan jasa org tua ku...jgnlah kau jadikan aku anak yg derhaka...Kau ampunkanlah segala dosa2ku dosa2 kedua org tua ku dan dosa2 ahli keluarga ku...Kau jadikanlah aku anak yg solehah...Kau jadikanlah ahli keluarga ku soleh dan solehah...Kau jadikanlah anak ku anak yang soleh...Kau jadikanlah ahli keluarga ku org2 yg beriman yg Engkau kasihi ya Allah...hanya engkau yg lebih mengetahui akan segalanya...amin ya rabbanal 'alamin...
May Allah Bless us...